24. tammikuuta 2010

wave yesterdays action goodbye

vaikerointia pimeydessä. peiton alla epätoivoista ulinaa. itsetunto on niiiiiiin alhaalla.
"mä en parannu ikinä" hoen uudestaan ja uudestaan.
viittaan tähän itsetuntoon, joka vaikuttaa vammaisiin käytöksiin tilanteissa.

"mä niin pelkään että joku suuttuu mulle", argumenttina ehkä huonoin.
***

sain eilen varsinaista itsetunto terapiaa yhdeksän jälkeen. kiitos gandhin ja paulin.
"mitä sä tekisit jos joutuisit lainaa sitä mun 24 -dvd boksias kaverille, joka kinuis sitä"
"vuokraisin makuunista niille omal rahal oman?"
"eiiii!"

"..mä varmaan lukittautuisin omaan kämppääni ja itkisin silmäni päästä"
"olisin ihan paniikis ja pyytäisin sulta viis sataa kertaa anteeks"
"ingorettaisin sut ettei tarvis olla tekemisissä"
"tää on ihan kauhee tilanne! en mä oikeesti tiedä mitä tekisin. ei tohon oo mitään hienovarasta vaihtoehtoo"

(yllä mainitut vastaukset olivat erilaisiin konfliktitilanteisiin oma suhtautuminen.. näin ei kuuluisi toimia)
***
täytyy ajatella järjellä. edes sen kaks sekuntia ennen kuin ryhtyy tekemään mitään.

täytyy muistaa aina:
miksi? -kysymys (esim. "sulla on paska musiikinmaku!")
millä perusteella (onko musiikinmaku verrattavissa pelkästään omaan? onko kyseessä vain makuasia?)
ihmisarvo (jos kyseessä on kaveri, hän ei vaan voi antaa kohdella noin)

jos nyt tuon oppisi. henna oli täällä käymässä ja keskusteltiin tästä. se sano että tohon pitää lisätä vielä "haista vittu" :)

***
illalla moonan, nooran ja heidin kera pitkästä aikaa. nyt: enkkua.
hello!

1 kommentti:

  1. Ihanaa, että oot keskustellut asiasta muiden ihmisten kanssa. Mä olen todella paska ikinä antamaan mitään neuvoja, mutta hyvä että sulla on ympärilläs muunkinlaisia ihmisiä ( :D ).

    Jea, ja tänään vollotusviikkojen virallinen välijokuenmuistamikä. Moona käytti jotain hyvää sanaa :D

    VastaaPoista